نکاتی که هنگام خرید تشک باید به آن توجه کنید

خرید تشک

خرید تشک

هنگام خرید حضوری تشک به چه مواردی دقت کنیم؟

در این مطلب در کنار شما خواهیم  بود تا خریدی خوب داشته باشیم و هیچ وقت از خرید آن تشک پشیمان نشویم.

در طول تاریخ ابزار های زیاد تولید و اختراع شد و یا تکمیل تر شده اند. قدمت تشک هم به خیلی سال‌ها قبل میرسه اما به صورت فعلی نبوده و از اجزای خیلی ساده تشکیل شد بوده. اما امروزه به لطف تکنولوژی عصر حاضر محصولاتی های تولید می‌شود که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و ما باید در هنگام خرید تشک به مواردی دقت کنیم تا تشک مناسب خود را خریداری کنیم.

با ما همراه باشید تا به نکات مهمی پی ببرید.

1-در مرحله اول باید به سایز تشک دقت کنید؟

پیش پا افتاده ترین مورد که باید در انتخاب تشک به آن دقت کنیم سایز تشک است، شما باید متناسب با فضای موجود در اتاق خواب تخت و تشک را انتخاب کنید. تشک ها سایز های استانداردی رو دارند اما امکان سفارش دادن تشک در سایز مختلف هم وجود داره. اما سایزهای موجود و استاندارد به شرح زیر می باشد:

 CM ۲۰۰*۹۰ (Twin)

CM۲۰۰*۱۲۰ (Twin-XL)

CM ۲۰۰*۱۴۰ (Full)

CM ۲۰۰*۱۶۰ (Queen)

CM۲۰۰*۱۸۰ (King)

2-میزان نرمی و سفتی تشک چقدر باید باشد؟

یکی از نکاتی که باید حتما به آن دقت کنیم نرمی و سفتی تشک است. محصول های که در فروشگاه‌ها برای تست امتحان می‌کنید چون در روز چند بار مورد تست قرار می‌گیره هم‌چون تشک استفاده شده می‌مانند در نتیجه محصولی که برای شما ارسال می شود 10 تا 20 درصد سفت تر از محصولی که در فروشگاه تست کرده اید خواهد بود.

3– کیفیت و دوام تشک:

هنگام خرید در نگاه اول به کیفیت دوخت و جنس پارچه توجه کنید. محصولی که انتخواب میکنید باید دوام و کیفیت بالای داشته باشد، اگر دقت کافی رو نداشته باشید یه محصول یک بار مصرف خرید و آرامش در خواب رو از دست خواهید داد.

4-چه چیزی از محصول قبلی شما برایتان ناخوشایند یا خوشایند است؟

حتما در تشک قبلی شما موارد بوده که برای شما ناخوشایند بوده و اقدام به خرید تشک دیگری کردین. من به شما پیشنهاد میکنم حتما این موارد رو یادداشت کرده و هنگام خرید تشک اون موارد رو به فروشنده بگوید تا فروشنده تشک مناسب شما رو معرفی کند.

موارد خوشایند محصول قبلی شما هم به همین شکل یادداشت کرده و به فروشنده موارد رو اطلاع دهید.

5– آیا محصولی که خریداری کرداید دارای ضمانت‌ نامه است؟

در هنگام خرید محصول حتما به گارانتی اون محصول دقت کنید. حال شاید این موضوع در ذهن شما باشد که در ایران گارانتی یا خدمات پس از فروش به خوبی اجرا نمی شود، و به گفته فروشندگان نمیشه اعتماد کرد. ولی در کالای خواب به این شکل نیست. چون افراد به کالا خواب اهمیت زیادی می‌‍دهند، شرکتی با تولید محصول کم کیفیت در این بازار دوام نخواهد آورد. (در حال حاضر شرکت زنیت برای تشک‌ها بیشتر از 10 سال ضمانت می‌کند) و می‌توان به موارد نیز دقت کرد تا به خوبی از گارانتی و خدمات پس از فروش استفاده کنید:

دقت کنید که فروشگاه نمایندگی رسمی اون محصول رو داشته باشه

حتما کارت کارانتی رو پر کنید و مهر فروشگاه رو هم داشته باشه

حتما در هنگام خرید تمام مسائل جسمی و عادات خواب و تمام خواسته‌های خود از تشک جدید رو به مشاور خود بدهید، تا آن مشاور بتواند شما رو به درستی راهنمای کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *