چگونه سایز تشک را انتخاب کنیم؟

نحوه ی انتخاب تشک‌های تک نفره و دونفره

از نکات مهم و کاربردی برای داشتن خوابی مناسب و مفید مقدار فضای تعلق داده شده به خواب شماست. اندازه مناسب تشک نکته‌ی مهمی است که شما مشتریان عزیز باید به آن توجه کنید. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم شما را در انتخاب سایز تشک راهنمایی کنیم. برای مثال باید به این نکته توجه کنید که نباید سایز تشک و تخت متفاوت باشد که منجر به ضرر مالی شما شود.

اندازه توصیه شده برای دو فرد بزرگسال Queen و King می‌باشد، که در ادامه به بیان تمامی سایزهای موجود تشک بصورت استاندارد و خصوصیات هر کدام می‌پردازیم.

سایزهای مختلف تشک

چگونه سایز مناسب تشک را انتخاب کنیم؟

  • تشک یک نفره سایز ۲۰۰*۹۰ (Twin)

بطور کلی اندازه Twin مناسب جهت یک کودک و یا یک فرد بالغ با اندام متوسط می‌باشد. در صورتیکه فرد دارای اندام بزرگ و یا تمایل به خواب با فرزندتان می‌باشید اندازه Twin-XL مناسب تر بوده که در ادامه معرفی می‌گردد.

  • تشک یک نفره سایز ۲۰۰*۱۲۰ (Twin-XL)

این اندازه مناسب جهت افراد با اندام بزرگ و یا افرادی که قصد همراهی نمودن فرزندان خود در هنگام خواب هستند مناسب می‌باشد. اندازه Twin-XL به افراد فضای بیشتری را جهت خواب میدهد ولی علاوه بر این موارد فضای اتاقی که تخت قرار است در آن مکان قرار بگیرد و همچنین تهیه کالای خواب باید در انتخاب نهایی شما مورد توجه قرار بگیرد.

اندازه استاندارد جهت تولید کالای خواب یکنفره Twin می‌باشد و طبیعتا برای خرید محصولات آماده جهت سایز Twin-XL دارای تنوع و حق انتخاب کمتری می‌باشید و همینطور آویز لحاف یکنفره معمولی جهت این سایز تشک مقداری کمتر از تشک های Twin می‌باشد که البته لحاف های سایز سوپر برای اینگونه تخت ها در نظر گرفته شده اند.

  • تشک دونفره سایز ۲۰۰*۱۴۰ (Full)

Full size سایز مرسوم جهت تخت دونفره جهت استفاده دو فرد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در خانه و اتاق خوابشان فاقد فضای زیادی هستند،میباشد.در این سایز هر فرد فضای برابر با ۷۰ سانتی متر را دارا می‌باشد که جهت افرادی که در خواب جا به جایی های زیادی را صورت میدهند فضای کمی میباشد.

همچنین جهت انتخاب کالای خواب این سایز سایز استانداردی نمی‌باشد و در انتخاب محصول مورد نظر خود دارای تنوع کالایی کمتری می‌باشید که البته در لحاف و روتختی‌های استاندارد در این اندازه تشک دارای آویز بیشتری نسبت به سایزهای Queen  و king  هستید. بطور کلی تشک های دونفره سایز Queen  که در ادامه به آن میپردازیم دارای محبوبیت بیشتری هستند.

  • تشک دونفره سایز ۲۰۰*۱۶۰ (Queen)

Queen Size محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین اندازه تشک در بین تخت‌های دونفره می‌باشد که فضای ۸۰ سانتی متری را برای هر نفر در این اندازه تشک در بر خواهد داشت.

هم‌چنین سایزهای استاندارد تولید کالای خواب برای این اندازه ، دارای تنوع زیاد می‌باشد و تولید بصورت استاندارد بر مبنای هر دو سایز ۲۰۰*۱۶۰ و ۲۰۰*۱۸۰ می‌باشد. بطور کلی با توجه به فضای مورد نیاز در اتاق خواب و راحتی در خواب ایده آل ترین اندازه تخت و تشک سایز Queen میباشد.

  • تشک دونفره سایز۲۰۰*۱۸۰ (King)

King Size بزرگترین اندازه تشک های استاندارد تولیدی میباشد، که این تشک فضای معادل ۹۰ سانتی متر را برای هر فرد در بر خواهد داشت . این اندازه تشک مناسب جهت افرادی که نیاز به فضای زیادی برای خواب دارند و دارای جا به جایی های زیاد در خواب هستند و همچنین افرادی که کودک خود را در هنگام خواب قصد دارند در کنار خود داشته باشند مناسب میباشد.

نکته قابل توجه در هنگام انتخاب این تشک این است که فضای در بر گرفته شده اتاق خواب جهت این اندازه تشک زیاد می‌باشد و به همین شکل کالای خواب استاندارد جهت این اندازه تشک تولید می‌گردد، ولی آویز لحاف نسبت به تشک سایز های Queen , Full  کمتر خواهد بود.

کلام آخر

اگر این مطلب برای شما مفید بوده با دوستاتنتون به اشتراک بزارید و هر سوالی درباره انتخاب سایز تشک دارید می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای خرید تشک کلیک کنید